Køre i klapvogn, barnevogn, bil, cykel er yt

16. september 2009

Alder:
7 mdr.

Køre i klapvogn, barnevogn, bil, cykel er yt

Hej Helen

Ja som overskriften siger, så har jeg endnu en udfordring med mine tvillinge drenge på nu 7 måneder. De har aldrig rigtig været super glade for deres barnevogn, men det er blevet lidt bedre med tiden.

De er nu på et stadium hvor der skal ske noget hele tiden og at være hjemme dagen lang bliver for kedeligt for dem, derfor sørger jeg for at komme lidt ud med dem, lade dem ligge på græsset og opleve ting, cykle med dem på vores ladcykel, køre bil samt sidde op i klapvognen. MEN intet er det gider de i længere tid. Det går fint nok de første 10 minutter også har vi ellers balladen. Det begrænser os en del da vi ofte har sagt nej til arrangementer da det lå for "langt" væk. Faktisk har det været sådan siden de var helt små, specielt med at køre bil, det vil de på ingen måder acceptere det, de skriger indtil de blir taget ...

Annonce

... op.

Det gør mig meget frustreret at jeg kke har den form for "frihed" til at kunne køre, cykle eller gå den tur med mine børn - som man normalt ellers høre at børn de elsker??!!

Har du nogen forklaring på hvorfor de reagere på denne måde hver gang?? Jeg sys jeg har prøvet alt, givet dem legetøj med, sutteklud, har givet dem flaske i bilen ind imellem for at få dem til at være rolig, da vi af og til jo skal omkring til familien og på indkøb. Men sutflasken dur heller ikke mere i bilen og man skulle jo ikke mene at de keder sig når de sidder i bil, klapvogn, barnevogn eller cykel for det er netop der der er masser af se på!

Det er ikke fordi vi går eller køre med dem i flere timer, men vil blive glad hvis de bare ville sidde der i 30 min uden skrig og skrål....

Håber virkelig at du kan hjælpe.

Kærlig hilsen
Tvillingmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin